Mały człowiek, wielki szacunek

Nasza misja

Każde dziecko rodzi się z własnym wewnętrznym potencjałem, którego nie trzeba stymulować, nagradzać, ani karać, aby rozwijało się w zgodzie ze sobą.

Wszyscy nauczyciele i pracownicy swoja pracą, wiedzą i doświadczeniem służą dobru dziecka. Poprzez budowanie otoczenia przyjaznego dziecku, w którym każdy człowiek jest indywidualnością, każde dziecko uczy się zgodnie z własnym tempem rozwoju,  zainteresowaniami, potencjałem intelektualnym, społecznym i emocjonalnym.

Chcemy aby dzieci w naszych placówkach:

  • myślały samodzielnie i poza schematami

  • były odpowiedzialne za swoje wybory i postępy w nauce

  • umiały rozwiązywać konflikty, przewodzić, a także być częścią zespołu

  • szanowały i troszczyły się o innych

Nieograniczone możliwości

OTOCZENIE

Nasze otoczenie w Montessori Wawer jest przygotowane do nieustannego odkrywania świata przez dziecko, a nauczyciel reaguje na zainteresowania i potrzeby dziecka, gdy przechodzi ono na wyższe poziomy uczenia się. Dziecko reaguje na porządek w klasie i na brak ograniczeń w zajęciach szkolnych.

Chęć uczenia się dziecka jest wspierana przez jego swobodę ruchów, gdy dokonuje on wyborów spośród wszystkich materiałów i lekcji pod okiem dobrze wyszkolonych nauczycieli Montessori, którzy towarzyszą mu w tej niezwykłej drodze. Na wszystkich poziomach dziecko postrzega naukę jako nieograniczone możliwości.

IDEA PRZEWODNIA

„Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle.”

UCZENIE PRZEZ DZIAŁANIE

Społeczność

Podczas edukacji dzieci uczą się również, jak nieustannie się rozwijać i iść do przodu, jak współdziałać i szukać porozumienia. Dzieci są nakierowane na zrozumienie, że ich rolą na tym świecie jest współpraca. Prowadzi to do integracji z innymi i ze światem.

Rozpoczął się nabór na nowy rok szkolny 2021/2022

REKRUTACJA

Otoczenie Montessori

Otoczenie Montessori znacząco różni się od sal w szkołach konwencjonalnych. Dzieci w placówce montessoriańskiej uczą się świadomie wybierać materiały i pomoce, które inspirują pomagają im w nauce. Dokonywanie wyborów pełnych wyzwań zajęć i aktywności spośród różnorodnych obszarów jest niezwykle istotną lekcją życiową.
Każde pomieszczenie wypełniają materiały edukacyjne ułożone w kolejności od prostych do złożonych. Materiały są atrakcyjne dla dziecka i zachęcają do eksploracji. Każdy z nich jest zaprojektowany tak, aby dziecko mogło samodzielnie kontrolować błędy aż opanuje dany dział. W szkole podstawowej dzieci używają bardziej zaawansowanego materiału, który wymaga od nich większego zaangażowania, myślenia abstrakcyjnego i jednocześnie wiedzie ich ku dojrzałemu odkrywaniu nowej wiedzy.

Kto nie chce dla swojego dziecka jak najlepiej? Wiadomo my rodzice mamy wyobrażenie, że nasz maluch jest najmądrzejszy, najwspanialszy i wyrośnie na cudowne dziecko. Tylko, że potem przychodzi nasza trudna rzeczywistość, w której trzeba sobie poradzić. A tu się liczy czy jesteś pewny siebie, empatyczny, czy znasz swoją wartość i czy umiesz zbudować relacje oraz żyć w zgodzie ze sobą. A tego cię nie nauczą w zwykłym przedszkolu. Mądrzy ludzie mówią, że do 6 roku kształtujesz charakter dziecka, potem już za późno. Może tak, ja nie wychowałam się na Montessori ale z perspektywy czasu widzę, że rodzice wpajali mi podobne wartości. I tego chcę dla swojego dziecka. Czasem tak sobie myślę, że super, że Mila już umie liczyć, czytać i wie z czego składa się jądro ziemi, ale najbardziej napawa mnie dumą, kiedy widzę jak radzi sobie w życiu codziennym. Jak się umie opiekować młodszą siostrą, jak umie się odnaleźć w trudnych sytuacjach… a miód na moje serce płynie kiedy wymyśla sobie zabawy „bez zabawek”, tak jak my kiedyś, gdzie wystarczyły kapsle i piłka aby mieć zabawę na cały dzień… :)) Ja osobiście uważam, że warto, warto zainwestować w dziecko teraz. A potem zbierać owoce 🙂

Mama Mileny
Syn uczęszcza do klasy językowej od roku. Bardzo dobrze się tam czuje i sprawnie rozwija swoje umiejętności. Ma wspaniałe dzieci w klasie, nauczycieli i otoczenie, które umożliwia mu pracę w przyjaznych warunkach. Dla naszego dziecka wybór szkoły był trafiony.
Mama Jacka
Jesteśmy zadowoleni z wyboru – wiemy, że nie jest to przechowalnia, a miejsce, gdzie nasza córka rozwija wartości, w które wierzymy, buduje ważne kompetencje, która zaprocentują w jej dalszym życiu.
Nasza córka już 2 rok jest w przedszkolu. Na początku jednym z kluczowych kryterium była dogodna lokalizacja. Dziś jednak nie zamienilibyśmy go na żadne inne. To wyjątkowe miejsce, gdzie Zosia świetnie się rozwija w tak kluczowych aspektach jak empatia, komunikacja, samodzielność czy wytrwałość w działaniu.
Tata Zosi
Ogromnym plusem przedszkola była łagodna adaptacja dostosowana do potrzeb dziecka i rodzica. Mój 2,5-letni syn potrzebował prawie dwóch miesięcy i zostało to uszanowane. Aktualnie do przedszkola chodzi chętnie i codziennie zaskakuje mnie nowymi umiejętnościami. Stał się bardzo samodzielny, co zdecydowanie jest zasługą nauczycieli pracujących w przedszkolu, którzy przykładają do tego dużą wagę.
Mama Janka
Moje dzieci chodzą do Centrum Montessori od 6 lat i nie wyobrażam sobie, że mogłyby być w innym przedszkolu lub szkole. Czują się tu dobrze i bezpiecznie, a ja wiem, że mają czas i przestrzeń by rozwijać się w swoim tempie, bez zbędnej presji.
Mama Oli i Amelii