Grupa żłobkowa Toddler
ORGANIZACJA
Nasza grupa żłobkowa jest zbudowana tak, aby zaspokoić potrzeby rozwojowe małych dzieci począwszy od czwartego do trzydziestego miesiąca życia.
Wszyscy nauczyciele w żłobkowej grupie Toddlers mówią do dzieci w języku angielskim. Używamy języka polskiego tylko w sytuacji, kiedy jest to niezbędne np: kiedy chodzi o bezpieczeństwo i samopoczucie dziecka. Z wieloletniej praktyki wiemy, że już po kilku tygodniach pobytu w grupie, dziecko czuje się bezpiecznie, komfortowo i chętnie współpracuje.
Nasza społeczność maluchów jest prowadzona tak, aby dziecko nie było kontrolowane lecz wspierane i zachęcane. Dzięki temu będzie miało największe szanse na odniesienie sukcesu i wsparcie swojego rozwoju.

MARIA MONTESSORI CELE PEDAGOGIKI
„Musimy pomóc dziecku działać samodzielnie, pragnąć samodzielnie, myśleć samodzielnie.”
Materiał rozwojowy
Materiały do pracy są umieszczone w konkretnych sekwencjach w naszych pięknych, przestronnych salach i ogrodzie, aby wzmocnić u dzieci poczucie i możliwość niezależności, ale także aby ćwiczyły małą i dużą motorykę, rozpoznawały wrażenia sensoryczne oraz usprawniały swoje umiejętności poznawcze i językowe.
Lekcje grzeczności i wdzięku
Lekcje grzeczności i wdzięku są aktywnościami, które wyróżniają metodę Montessori spośród wszystkich innych. Na przykładzie idącym od osoby dorosłej dzieci uczą się odpowiednich, pełnych szacunku czynów i słów, którymi mogą się posługiwać w stosunku do otaczających ich osób.
Doświadczanie
Dzieci lubią być w towarzystwie, ale bawią się same, co jest zgodne z ich fazą rozwoju. W tym wieku zdobywają informacje o świecie poprzez doświadczanie. Ważne jest to, co widzą i słyszą. Istotne są zapachy, różnorodne faktury i smaki. Nie ma potrzeby przeprowadzania dla nich formalnych lekcji, ponieważ każda aktywność jest dla dzieci nader cenną nauką.
Zaangażowanie
Korzystają z materiałów manipulacyjnych, które wskazują im na związek między przyczyną i skutkiem i odwzorowanie jeden do jednego. Są zachęcane do używania języka, aby wyrazić swoje potrzeby i zacząć rozumieć innych. W ciągu dnia odbywają się również angażujące i rozwijające dzieci zajęcia plastyczne, muzyczne i rytmiczne.

AKTYWNOŚCI DNIA CODZIENNEGO
„Dziecko jest budowniczym człowieka.”
Wszystko, co dotyka dziecko w grupie żłobkowej jest dla niego lekcją. Począwszy od powitania na początku dnia, podczas zmiany pieluszki, po moment spożywania posiłku, czy ubierania się przed wyjściem na zewnątrz. Czynności te:
- wspierają rozwój koncentracji
- rozwijają koordynację ruchową dziecka i jego niezależnosć
- pomagają zintegrować osobowość dziecka rozwijając zaufanie i poczucie własnej wartości.
Trafiają one do dzieci, ponieważ są odpowiedzią na ich potrzeby wynikającej z fazy wrażliwej na porządek, naśladowanie i samoświadomość.
SAMODZIELNOŚĆ
„Pomóż mi zrobić to samemu”
Czynności z życia codziennego angażują małe dzieci w dbanie o otoczenie. Ścierają kurze, wycierają rozlaną wodę i podlewają rośliny. Uwielbiają także zamiatać i myć podłogę, wycierać i woskować stół, polerować metalowe przedmioty, prać i składać ubrania, układać kompozycje z kwiatów, siać nasiona oraz grabić liście. W tradycyjnych metodach tak małe dzieci nie mogą wykonywać tych czynności samodzielnie. Naszym kluczem jest dopasowanie poziomu trudności w taki sposób, aby były one możliwe do wykonania niezależnie od dorosłego.
Dzieci są angażowane we wszystkie aspekty przygotowywania i podawania posiłków zarówno w porze przekąsek jak i obiadu. Aktywności obejmują przede wszystkim samodzielne jedzenie, używanie filiżanek i sztućców, nakrywanie do stołu, podawanie, sprzątanie, ale także nalewanie wody, szykowanie jedzenia, podawanie pieczywa, krojenie owoców i warzyw oraz mycie naczyń.